Handelsbetingelser for Nordic Cosmetics Group

Nordic Cosmetics Group Aps
Skodsborg Strandvej 79.
2942 Skodsborg
CVR-nr.: 27339565
Mail: info@nordiccosmeticsgroup.dk

Prisfejl

Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og du rimeligvis burde have indset dette, er  Nordic cosmetics Group Aps ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den fejloplyste pris.

Fragt

Vi tilbyder  levering med både GLS til pakkeshop til 39 kr. og DAO hjemme- og pakkeshop til 35 kr. Vi tilbyder gratis fragt ved køb over 399 kr, til Dao pakkehop.

Alle køb leveres hurtigst muligt. Forsendelsen er indenfor 3-4 hverdage.

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@nordiccosmeticsgroup.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage, især til fodtøj og tilbehør.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Nordic Cosmetics Group Aps

Skodsborg Strandvej 79.

2942 Skodsborg

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret

Der gælder 24 måneders reklamationsret for køb. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis du har en reklamation, bedes denne sendes til mailadressen: info@nordiccosmeticsgroup.dk.dk

I mailen bedes indgå et billede og en beskrivelse af reklamationen. Desuden skal ordrenummeret angives i emnefeltet.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Nordic Cosmetics Group Aps

Skodsborg Strandvej 79

2942 Skodsborg

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Varekøb og betaling

På nordiccosmeticsgroup.dk kan der betales med:
Mobilepay, Visa, Mastercard og Maestro.

Beløbet trækkes fra betalingskortet, når pakken afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer.
Afhenter du ikke din pakke opkræves de reelle fragtomkostninger for returforsendelsen.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Visa, Maestro og Mastercard: pengene er som standard reserveret i 30 dage.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
I forbindelse med køb af varer fra nordiccosmeticsgroup.dk skal personlige informationer såsom navn, adresse og betalingsoplysninger indtastes. Når din ordre er fuldført, vil du modtage en ordrebekræftelse per e-mail.
Såfremt du måtte have yderligere spørgsmål vedrørende dit køb, bedes du kontakte os på følgende mailadresse: info@nordiccosmeticsgroup.dk

Når du afgiver en ordre, garanterer du for, at alle de oplysninger du opgiver er korrekte, at du er over 18 år, og at du er autoriseret bruger af det anvendte kreditkort, samt at der er tilstrækkelige midler til at dække købet. Nordi Cosmetics Group er ansvarlig for, at alle kundeoplysninger behandles fortroligt.

 

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på mail@nordiccosmeticsgroup.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr  

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Nordic Cosmetics Group Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Anvender vi cookies?

Ja. Cookies anvendes til at registrere antallet af brugere samt oplysninger om køn, alder, geografi samt til at forbedre din adgang til vores side. Denne cookie-brug er dog på ingen måde forbundet til nogen personligt identificerbare informationer.

Du har altid mulighed for at slette eller blokere cookies fra din computer.

Ved brug af vores side, accepterer du vores privatpolitik.

Copyright

Indhold på nordiccosmeticsgroup.dk tilhører udelukkende Nordic Cosmetics Group, og det må ikke bruges uden skriftligt samtykke. Brug af materiale tilhørende Nordic Cosmetics Group uden samtykke medfører sagsanlæg.

Standardfortrydelsesformular

Download fortrydelsesformular her Standardfortrydelsesformular.docx